Hvad er long tail keywords?

Hvad er long tail keywords? hvad kan du bruge dem til? Er der penge i long tail keywords? Og hvordan bruger man dem overhovedet? Spørgsmålene er mange, og føler du at du stadig sidder inde med nogen, når du har læst dette indlæg til ende, så skriv endelig en kommentar eller kontakt os direkte!

Long tail keywords

Long tail keywords, som på dansk oversættes med ‘den lange hale’ er brugerens søgeord.  Long tail keywords er definitionen på en hel sætning som søgeord, i stedet for blot et enkelt ord, som man ellers kalder short tail keywords eller bare keywords.

Der er lidt forskellige meninger om hvor langt et long tail keyword er, og hvor kort et short tail keyword er, men heldigvis er den del ikke vildt vigtig, og jo flere ord som søgningen består af, jo mere sikker kan du være på, at det er et long tail keyword. Dog er der en del der siger at 1-2 ord er short tail og alt derover bevæger sig over i long tail keywords.

Tjen penge på long tail keywords

Det kan være at du, efter at have fået og forstået definitionen af et long tail keyword, ikke rigtigt forstår hvorfor man overhovedet bruger det. For at kunne forklare nærmere smider jeg lige nogle eksempler på bordet, og arbejder ud fra dem:

Short tail keyword:

Short tail søgning - reklamebureauNu er det long tail keywords der er fokus på i dette indlæg, derfor bliver dette afsnit lidt kortere end det behøver at være, men misforstå ikke at short tail keywords absolut er værdifulde og ikke helt umulige at få succes med.
Man bør ikke give helt op på short tail keywords bare fordi der er en del konkurrence om de ord, men man skal være forberedt på at der er et stort arbejde i at få en god placering i søgemaskinerne på disse ord, og så skal de holdes ved lige. Et short tail keyword er et til to ord langt og rammer en stor gruppe af brugere der søger på netop dét søgeord.

Long tail keyword:

Long tail søgning - reklamebureauSå hvad bruger man long tail keywords, og hvorfor er long tail keywords i SEO også godt? Med long tail keywords ligger fokus på at udnytte at der ikke er meget konkurrence omkring de ord. Det er logisk nok svære at få en høj rankning på et kort og populært ord som ’reklamebureau’, men så snart brugeren specificerer sin søgning, så har du muligheden for at fortælle den potentielle kunde at du har, hvad han står og mangler.
Der er naturligvis også nogle long tail keywords, som er mere poplære og oplagte end andre (’reklame bureau med speciale i SEO’ er an af dem), og du skal ikke gå uden om dem af den grund, men prøv i nogle af dine tekster at tænke ud af boksen, og beskriv din vare så præcist som muligt.

Det sker ofte at når brugeren sætter sig foran computeren for at shoppe, så er de ofte klar over nogen lunde hvad de vil have og hvordan det skal se ud. Derfor kan du hjælpe kunden ved at beskrive dit produkt i detaljer, og give dig selv et stort forspring på den måde. En god rankning med et long tail keyword tage helle ikke lige så lang tid at opnå, som med de korte søgeord, og det er altid rart at kunne se hurtige resultater.

Nu smider vi en kurve ind, for at være sikker på at få den vigtigste pointe med i et forståeligt sprog, og kurven (som jeg må indrømme at have fundet på nettet, fordi det var lettere end selv at tilføje en til den store samling, der allerede er ude på The World Wide Web) består af noget så pædagogisk som en nuttet dinosaur, med en lang hale, da dette dyr åbenbart bare er perfekt, når det handler om at illustrere effekten af long tail SEO!

Long tail SEO dinoMed long tail keywords er det muligt at få omsat lige så mange af de mindre populære produkter éns virksomhed sidder inde med, som et virkeligt populært produkt. Der er altid nogle produkter som sælger bedre end andre, men hvis du målrettet dine long tail keywords og udfører et godt stykke SEO-arbejde, så er det altså muligt at salget af mange af dine mindre populære produkter når op på siden af det eller de få populære produkter som sætter kurven op.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud
 
x

Har du spørgsmål, ris eller ros?

Kontakt os på: 33 11 98 98
eller
service@internet.dk