SEO er ikke et mål i sig selv

SEO er med til at dele dit budskab og indbringe kunder i butikken, men glem ikke at det er dig der lever for kunderne, og ikke kunderne der lever for dig. Tænk over hvordan du kan hjælpe dine kunder bedst muligt online.SEO - en vigtig pointe der egentligt ikke bør glemmes

Således står det skrevet i det hellige skrift (det er Google guiden der hentydes til her), thi det er sandheden. Eller det er i hvert fald en god pointe, som nogen ofte glemmer, når de går i gang med SEO. Pas på med ikke at blive så fokuseret på at finde en masse fiduser og smuthuller til en større synlighed og højere rankning i søgemaskinerne, at du glemmer at det skal være brugervenligt det du leder brugerne hen til.

Det nytter ikke noget at ligge højt i resultaterne hvis brugerne klikker tilbage til søgeresultaterne efter at have kastet ét blik på din side. Det er selvfølgeligt godt og flot hvis du kan ligge på side ét, og sørge for at folk klikker sig ind på din side, men hvad får du ud af alt arbejdet med det, hvis folk alligevel dømmer din side uinteressant?

Det er værd at huske på at SEO ikke skal være målet i sig selv, men det SEO forhåbentligt bringer med sig af kunder i firmaet. Derfor skal du have for øje at din side og indholdet på den skal være brugervenligt og relevant.

Keywords og layout

I forhold til keywords så er det også vigtigt at din side ikke dukker op på nogen ord, som ikke har relevans for det der foregår på din side. Bruger du Google Adwords så er det et stort problem, idet du jo betaler pr. klik. Det kan dog hurtigt rettes, så skaden ikke er større, MEN! er det de organiske resultater der vurderer dig relevant på forkerte eller knap så rammende søgeord, så skal du til at ligge din web- og SEO-strategi om for din hjemmeside. Hyr evt. en professionel SEO ekspert eller en tekstforfatter med lidt erfaring i bagagen. Find ud af hvilke søgeord du skal lægge dig på, og så så målrettet efter dem. SEO bliver aldrig et færdigt projekt, og din side skal hele tiden holdes ved lige og opdateres.

Det gælder også udseendet på din side. Hvis det fx er en side, som du har haft i mange år, kan det være en god ide at kigge på, om sidens design er blevet forældet, om der findes funktioner nu, som du med fordel kan implementere på din hjemmeside eller om du skal til at tænke helt nyt, og helt rekonstruere din hjemmeside. Og det er ikke nok at tjekke den slags en gang eller to, det skal gøres jævnligt, så både søgemaskinerne og brugerne kan se at din side er aktiv og i udvikling.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud
 
x

Har du spørgsmål, ris eller ros?

Kontakt os på: 33 11 98 98
eller
service@internet.dk